ΡΗΣΕΙΣ

 

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΕΣ ΡΗΣΕΙΣ

 

Ø Μπορε κανείς νά εναι δυστυχής λλά καί εδαίμων

Ø πάρχουν 100 λόγοι γιά νά μήν κάνουμε κάτι καί σως εναι λοι σωστοί.  πάρχει μως νας μόνο, γιά τόν ποο κάνουμε κάτι, γιατί «τό θέλουμε πάρα πολύ».

Ø  χαρακτήρας μας εναι εδαιμονία μας κακοδαιμονία μας. «θος νθρώπ Δαίμων» (ράκλειτος).

Ø Τό θανάσιμο δέν εναι τραγικό. Τραγικό εναι ταν πάρχει συναίσθηση το λάθους καί το παθήματος.

Ø καστος δημιουργός τς τύχης του λλά, κάποιος λλος θά λεγε τι λα εναι τύχη. Λίγα πράγματα μένουν γιά μάς.

Ø Ο μέθοδοι νθρωποι εναι μανιακοί τς μεθοδολογίας. Ο πραγματικά μεθοδικοί φαίνονται πό τήν δουλεία τους.

Ø Κυρίαρχη ντίληψη τν ρχαίων λλήνων ταν χι γάπη λλά δικαιοσύνη. γάπη εναι νάγκη καί χι πάντα ληθής. δικαιοσύνη εναι ληθής, διότι δέν εναι νάγκη. δικία πιδέχεται τιμωρία ποία εναι φροντίδα τς τιμς κάποιου (τιμή + ρα = φροντίδα, προσοχή).

Ø πάντηση σέ ρώτηση φοιτητ «τί πρότυπο πρέπει νά χουμε;» στίς 20/05/07 – Πρότυπό μας πρέπει νά εναι ποιος πηγαίνει νάντια στό προβαλλόμενο ς δανικό τς ποχς μας, π.χ. τς ποχς μας τό δανικό εναι διοτέλεια, τομικισμός, εκολο κέρδος. ρα δανικό μας θά πρέπει νά εναι νεργών τό ντίθετο.

Ø  βία τν νέων δέν εναι οτε κακό οτε καλό, εναι φυσικό. Κάπου θά πρέπει νέργεια ατή νά διοχετευθε, κάποτε γίνονταν πόλεμοι. Τώρα γιής διοχέτευση εναι ργασία, θλητισμός καί ρωτας.

Ø « βαρβαρότητα θά πανέλθει στήν νθρωπότητα πό μορφή περπολιτισμού» (Ζάν – Ζάκ Ρουσσ). Ατό χει γίνει τώρα.

Ø  Πατριάρχης Φώτιος καί ωάννης Τζέτζης κουβαλνε λλάδα, γεφυροποιοί το λληνικο πνεύματος καί το χριστιανισμο. (Εναι καί ουλιανός λλά ατός παρεξηγήθηκε).

Ø Κάθε νθρωπος ξεκινάει πό τό μηδέν, σά νά εναι πρτος τελευταος το πλανήτη. γωνίζεται, καί τσακίζεται βρίσκει τά κρυφά μονοπάτια, πού θά τόν δηγήσουν σέ συμφιλίωση μέ τόν γριο παραλογισμό τς ζως. Περνάει δύο – τρες παρξιακές κρίσεις καί, ν πάρει λώβητα καί τήν στροφή τν σαράντα ( ργά, νοιχτά καί χωρίς φρένο), τό παίρνει πόφαση τι ατό ταν˙ τώρα πιά πρέπει νά ζήσει σο το μέλλεται, βρίσκοντας νόημα κυρίως στό νά ζε καί γιά τούς λλους, τσι σάν χρέος.

 

 

 

ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΒΙΟΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ

 

 

Στή ρήση το Arthur Clarke τι δηλαδή «ν διορατικότητα τν λλήνων συμβάδιζε μέ τήν διοφυΐα τους, τότε σως καί βιομηχανική πανάσταση νά ρχιζε χίλια χρόνια πρίν πό τόν Κολόμβο. Καί στήν ποχή μας τότε δέν θά προσπαθούσαμε νά περιφερόμαστε πλς γύρω πό τήν Σελήνη, λλά θά εχαμε φτάσει καί σέ λλους κοντινούς πλαντες», μία πάντηση θά μποροσε νά εναι ξς διπλ:

 

  • Πρτον, στήν στορία δέν κρίνονται τά πράγματα μέ ποθέσεις, λλά πό τά ποτελέσματα (“ex eventu”).
  • Δεύτερον, δέν εναι θέμα λλειψης διορατικότητας, λλά σκόπιμης πιλογς. Ο ρχαοι καί ο βυζαντινοί λληνες δέν εχαν ναπτυξιακό προσανατολισμό βαζαν τήν παιδεία (τόν πνευματικό πολιτισμό) πάνω πό τήν κατασκευή βίου (τόν τεχνικό πολιτισμό) καί θεωροσαν τήν ποιότητα ζως (εδαιμονία) νώτερη πό τό πίπεδο διαβίωσης (εημερία).

 

πό τήν σύγκρουση ατν τν δυό προσανατολισμν, το θνικο (λληνικο) μέ τόν περεθνικό (ερωπαϊκό), φαίνεται νά τά χει χαμένα χώρα μας σήμερα. λαός μας εναι βαθύτατα διχασμένος νάμεσα στήν παράδοση καί τόν κσυγχρονισμό. Δέν εναι λοιπόν οτε θέμα δυσαρμονίας τς διορατικότητας τν λλήνων μέ τήν διοφυΐα τους, λλά «ποχς * »  στίς πιλογές.

 

* ποχή δ σημαίνει δισταγμός, ναποφασιστικότητα το ρήματος πέχω = σταματ, διστάζω, στέκομαι.

 

 

 

 

 

3 responses

25 01 2009
ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΥ

Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗ ΔΙΔΑΧΗ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΑΠΛΑ ΗΘΙΚΟ ΧΡΕΟΣ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΠΡΟΣ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΕΡΧΟΜΕΝΕΣ ΓΕΝΕΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ, ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ ΕΑΝ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΟΥΜΕ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΘΝΟΣ ΔΙΚΑΙΟΥΤΑΙ ΝΑ ΕΠΙΒΙΩΣΕΙ. Η ΓΛΩΣΣΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΟΥΜΕ ΓΙΑΤΙ ΕΤΣΙ ΤΑΥΤΙΖΟΜΑΣΤΕ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΟΛΕΜΙΟΥΣ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ ΜΑΣ. ΑΝ ΘΥΜΗΘΟΥΜΕ ΜΟΝΟ ΤΙ ΕΙΠΕ Ο ΚΙΣΣΙΝΓΚΕΡ ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΟ
«(Οι Έλληνες είναι αναρχικοί και δύσκολα κουμαντάρονται. Γι’ αυτόν τον λόγο πρέπει να χτυπήσουμε βαθιά μέσα στις πολιτισμικές τους ρίζες: έτσι ίσως καταφέρουμε να τους αναγκάσουμε να συμβιβαστούν. Εννοώ βέβαια να χτυπήσουμε την γλώσσα τους, την θρησκεία τους, τα πολιτισμικά και ιστορικά αποθέματα, έτσι ώστε να ουδετεροποιήσουμε την δυνατότητα τους να αναπτύσσονται, να διακρίνουν τους εαυτούς τους, ή να αποδεικνύουν ότι μπορούν να νικούν, έτσι ώστε να ξεπεράσουμε τα εμπόδια στα στρατηγικώς απαραίτητα σχέδια μας στα Βαλκάνια, την Μεσόγειο, και την Μέση Ανατολή).
Απόσπασμα ομιλίας του Henri Kissinger στην Ουάσινγκτον τον Σεπτέμβρη του 1974….
«

25 01 2009
ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΥ

90 εκατομμύρια λεκτικοί τύποι έναντι 9 της λατινικής!!!!! Για τις άλλες γλώσσες δεν τίθεται θέμα…

Το ενδιαφέρον για την Ελληνική προέκυψε από τη διαπίστωση των επιστημόνων πληροφορικής και υπολογιστών ότι οι Η/Υ προχωρημένης τεχνολογίας δέχονται ως νοηματική γλώσσα μόνο την Ελληνική. Όλες τις άλλες γλώσσες τις χαρακτήρισαν σημειολογικές. Με άλλα λόγια η Ελληνική γλώσσα είναι η μόνη γλώσσα της οποίας οι λέξεις έχουν πρωτογένεια.

Είναι χαρακτηριστικό ότι οι Ισπανοί Ευρωβουλευτές ζήτησαν να καθιερωθεί η Ελληνική ως η επίσημα γλώσσα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, διότι το να ομιλεί κάποιος για Ενωμένη ΕΥΡΩΠΗ χωρίς την Ελληνική είναι ωσάν να ομιλεί σε τυφλούς για τα χρώματα!!!

27 06 2009
ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΧΡΥΣΙΚΟΣ

Σήμερα έμαθα για την απώλεια του καθηγητή μου από το ΕΑΠ 2006-2007 και θα ήθελα να εκφράσω τα θερμά μου συλλυπητήρια. Όπως έλεγε ζούσε «δυστυχής αλλά ευδαίμων». Ένα μέρος αυτής της δυστυχίας το εξέφρασε στη συλλογή ποιημάτων του «Τα άλλα είκοσι δύο» ΑΘΗΝΑ 2007 τα οποία με συγκλόνισαν.

Σταμάτης Χρυσικός Τρίπολη

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s




Αρέσει σε %d bloggers: